مقیاس اضطراب زانک (S.A.S)

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پرسشنامه با موضوع مقیاس اضطراب زانک (S.A.S)، 
در قالب pdf  و در 6 صفحه.


قسمتی از متن پرسشنامه:
پرسشنامه اضطراب زانگ (SAS)
این مقیاس دارای ۲۰ سوال چهار گزینه ای بر مبنای نشانگان بدنی- عاطفی اضطراب تهیه شده است. به منظور ساختن این مقیاس از ملاک های تشخیصی استفاده شده که با شایع ترین ویژگی های اختلال اضطرابی مطابق و هماهنگ هستند. یعنی مصاحبه های بالینی مراجعین مضطرب را به صورت مشروح ضبط کرده و بعدا از تک تک موارد مطروحه در ساخت آزمون ستفاده کرده اند. ملاک های تشخیصی S.A.S دارای ۵ نشانه عاطفی و ۱۵ نشانه بدنی است.
امتیاز پرسشنامه اضطراب زانک نسبت به پرسشنامه های دیگر در این است که مراجع کمتر می تواند شیوه ی خاصی را در جوابهایش دنبال کند. زیرا از ۲۰ سوال استفاده شده در مقیاس ، تعدادی از سوالات (۱۶ سوال) بر نشانگان مثبت و (۴ سوال ) بر نشانگان منفی تاکید دارند (سوالات ۵، ۹، ۱۳ و ۱۹) . امتیاز دیگر پرسشنامه اضطراب زانک این است که مقیاس رتبه ای را به مقیاس فاصله ای تبدیل کرده (با استفاده از مقیاس درجه بندی که صفات کیفی را به کمی تبدیل می کند ) و آزمون را به یک آزمون پارامتریک تبدیل ساخته است ، لذا در آزمون آماری جهت برآورد جامعه از روی نمونه می توان از روشهای پیشرفته تر و دقیقتری استفاده کرد.
مقیاس S.A.S (پرسشنامه اضطراب زانگ) به گونه ای ساخته شده است که افرادی که اضطراب کمتری دارند نمره ی کمتر و آنهایی که اضطراب بیشتری دارند نمره ی بالاتری را در این مقیاس دریافت می کنند...

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 3785 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:208 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf و در 6 صفحه .